OLAD 17. – DSN

Szépen szakad a hó, megint. Hurrá.

Egész jó napom van ezidáig, pláne így, hogy a szakításos nap is le lett tudva.

Primal Move, Indian Club

  • 20 min. AMRAP
    Dupla Snatch @24-24kg – 8
    12 kör

Primal Move, SMR

Mivel visszavevős hét van, ebből is igyekeztem meg nem szakadni, bjutiful 12 kör ment viszonylag kevés erőlködéssel. És tényleg bjutiful, már amennyire belülről látszik, szép lockout, robbanékony csípőmunka, látszik a fejlődés, pláne az első héthez képest. Persze bőőőőven van hova menni még, a programilag hátralévő 2-3 hétben már csak felfele szeretnék építkezni.

Szerdailag guggolás várható.

efg névjegye

37 éves apuka, általában vasgolyókat macerál. Céljai vannak. efg bejegyzései

4 responses to “OLAD 17. – DSN

  • MáT

    Gábor, terheléselvételügyileg mi lehet a jobb, a sorozatok (nálad körök) számát csökkenteni, és azonos súlynál maradni vagy inkább a súlyból visszavenni, és maradni ez eredeti sorozatszámnál?
    Tudom, hogy számít az is, hogy mit jelez a test, meg, hogy mindenkinél más lehet a jó, na de úgy mégis…

    Igazából most nekem is be kéne iktatnom egy ilyen hetet, csak nem vagyok biztos a dolgomban, aztán minden tippet meghallgatok 😉

    • efg

      MáT, a kérdés jó, meglepő is leszek.
      Szerintem jobb, ha a súlyt vesszük vissza, nem kicsit, sőt, még emelhetünk is kicsit az ismétlésszámon.
      Ok: mozgásmintáról van szó, a több ismétlés jobban rögzül, az idegrendszernek tutira tetszeni is fog gyakorlásképp, szenvedés nélkül végigmenni ugyanazon a mozgáson. Izomzatilag meg jót tesz, ha kicsit “átmosódik”, az inak sem hiszem, hogy tiltakoznának, nem is szólva az izületekről.
      Hogy én miért nem ezt teszem, az roppant egyszerű, perpill a 24-es a legkisebb súly, ami van itthon 🙂
      A sorozatszám-növelésnek is van azért jó oldala, könnyebb követni és összevetni 🙂
      Amúgy meg tényleg mindenkinél más és más, sőt, van egy olyan gyanúm, hogy mozgásonként (direkt nem gyakorlatot írok) is eltérő lehet, melyik a legjobb módszer.

  • MáT

    Köszi a választ Gábor! Mindenképp segítettél!
    A húzódzkodásnál szeretnék most kicsit visszavenni, mert olyan magasságban járok, hogy érzem, hogy innen ismét nagyon lassú fejlôdés lehet csak, illetve párszor azért jeleztek az inak finoman, hogy ez most kicsit sok volt. Nem éles fájdalom vagy ilyesmi, de én már hipohonderként egybôl pihentettem ilyenkor.
    Szóval emiatt veszek vissza.
    Mennyi idôre érdemes szerinted? Tudom, egyén, és gyakorlatfüggô a dolog, de egy hét elég lehet. Súlyokat kb mennyire? Akár felére is?
    Persze, ha elkezdem csinálni, mármint a gyakorlás közben úgyis érzem, hogy hogy mûködik a dolog, mi tetszik a kicsi testemnek, mi nem.
    …ismétlésszámokat akkor kicsit feljebb tornászom. Lehet lesz olyan nap, ahol már aerobic lesz, mert több lesz mint 5 😉

    • efg

      Én egy heteket szoktam visszavenni, de programja válogatja. Súlyoknál – szerintem – számolj úgy, mintha az 1RM-ed hirtelen visszaesne 25%-ot. Ehhez igazítsd az ismétlésszámokat. Hangsúlyozom, szerintem 🙂
      De az se teljesen hülyeség, ha egyáltalán nem használsz súlyt, csak a minőségre figyelj, meg a teljes mozgástartományra.
      És bizony, még az 5-öt is át lehet néha lépni, én a múltkor kipróbáltam, de nem jött a rendőr 🙂

Vélemény, hozzászólás?

