Snatch teszt, part 2.

Tehát van mobil/stabil, szimmetrikus (!) vállunk, elfogadható snatch-technikánk, nincs más hátra mint előre.

Szinte hallom, ahogy kórusban zengi sok-sok ember, hogy Vo2Max, VO2Max!

Hát igen…és nem… A Kenneth Jay által kifejlesztett VO2Max meglepő módon a VO2, a keringési rendszer oxigénszállítási képességét fejlesztő edzésmódszer. Elsődleges célja az emberfeletti állóképesség nem pedig az RKC snatch teszt. Természetesen hozzásegít az utóbbihoz is, nem is mondom, hogy nem kell szneccsni, de pár egyéb módszer is sokat adhat:

1. Swing

Nehéz súlyos, egykezes swing. A nehéz súlynál pedig tényleg nehéz súlyra gondolok, 32-től felfelé. Karonként 5-10 ismétlések, rövid pihenő a sorozatok között és természetesen Hard Style! Minden ismétlés számítson, legyen kemény, pattanós, feszítős.

2. Power Swing

Kétkezes variáció, amennyire az egykezes fejleszti a fogást, itt a csípő van a középpontban. A bell minden ismétlésnél visszakerül a földre, onnan beránt, BUMM, letesz. Kiváló módszer a robbanékonyság fejlesztésére, javaslom Péter swinges cikkét azonnali értő olvasásra. Lehet szó persze ugyanennek a Power dolognak a snatch variációjáról (HunSnatch :)), de őszintén szólva jómagam a swinget jobban kedvelem, a legtöbb ember számára biztonságosabb, hasznosabb gyakorlat. Persze a következő pontban mindjárt meg is cáfolom magam 🙂

3. Nehéz Snatch

Ha megtanulsz szépen, szabályosan nehezebb golyóval szakítani, mondjuk a snatch súlyodnál egy-két mérettel nagyobbal, a teszt-súly röpülni fog magától. Talán nem kell ezt annyit magyarázni sem 🙂

4. Ropeworkout

A kedvencem 🙂 Aki valaha próbálta, tudja, hogy 5 perc kis kötélcsapkodás mennyire szét tudja csapni az embert tüdőileg, karilag, mindenhogy. A legszebb része a dolognak, hogy mozgásmintailag nagyjából veszélytelen, a sérülés veszélye is minimális, ami sajnos a nehéz súlyos szakításról nem mondható el.

5. Duplagolyós Clean

Hálás tud lenni, egyrészt megtanulsz feszíteni rendesen, mert muszáj. Másrészt a fogást emberes golyóknál nagyon viszi, nem is szólva az általános terhelésről, amit ez a gyakorlat ad az egész testre. Jó dolog, pár próbát megér.

Természetesen nem hagyható ki a felsorolásból az általános erőedzés pozitív hatása sem, meghát maga a snatch is kötelezően művelendő, akár VO2, akár más formában (pl. 10-10 ismétlés, egyre rövidülő pihenőkkel 140-ig, de ez csak egy ötlet :))

Amit azonban nem lehet eleget hangsúlyozni, az RKC hétvége NEM csak a snatch tesztről szól. A méltán világhírű Brett Jones Workout mellé azért nem árt gyakorolni ezt sem.

Reklámok

efg névjegye

37 éves apuka, általában vasgolyókat macerál. Céljai vannak. efg bejegyzései

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: