Snatch teszt, part 1.

Nyakunkon az augusztus, vele együtt a 2012-es budapesti RKC képzés. Páran megkerestek a felkészüléssel kapcsolatban, nekik (is) szól ez a pár gondolat.

Valamiért mindenki ettől az öt perces mókától kap lábrázást, pedig ez tényleg csak öt perc, ezen kívül lesz ott még 22 óra 55 perc, ami nem ez és igazából az a fontosabb 🙂

Persze nem árt felkészülni rá, legalább ilyen tekintetben nyugalom legyen, lesz ott stressz pont elég.

Cél: 5 perc alatt 100 ismétlés az előírt súllyal (12-16kg, vagy 20-24kg, nemtől és kortól függően), kézcsere, lerakás mehet, ledobás, lehúzás nem. Ajánlott azért, hogy 4 perc alatt menjen…

Snatch

Ahhoz, hogy sokat szneccseljünk, sokat kell szneccselni, igaz? Nem feltétlenül…illetve részben. Nézzük, mik a feltételei a sikeres tesztnek :

  • mobil/stabil vállak, szimmetrikus 2-2, de inkább 3-3, ha valaki ért efemesül
  • jó technika – csípő, csípő, csípő
  • fogáserő
  • tüdő

A vállakhoz nem véletlen írtam két, látszólag ellentétes fogalmat. A mobilitás talán egyértelműbb, ha nem tudod kinyújtott könyékkel a fejed fölé emelni a karod – pláne bogyóstól), esélytelen a siker, a hajlított könyökös ismétlés nem ismétlés (no count). FMS szakértőre lesz szükség. És ne keverjük a mobilitást a hajlékonysággal, nem ugyanaz 🙂

A stabilitás se meglepő, a felső – lockout – pozícióban meg kell tudnod tartani a súlyt, ne húzzon hátra, pláne oldalra, meg semerre.

A szimmetria megléte alap, lehet élni asszimmetriával, lehet edzeni is, csak kérdéses, hogy meddig. Ilyenkor biztos, hogy kompenzálsz valahol, a sérülés borítékolható, csak idő és elszántság kérdése.

A helyes technikán sok minden múlik (újabb hatalmas meglepetés). Több ismétlés, sérülésmentesség, szakadásmentes tenyér. Mélyebben ebbe most nem mennék bele, itt egy RKC instruktor tud segíteni, nem célom online technikát tanítani. Ami fontos, és sokszor látom hibaként, a szakítás is swing (minden swing), a csípőd a motor, nem vállból  húzod.

Megfigyelésem szerint a fogás szokott leggyakrabban elmenni a zemberznél, nincs mese, erre edzeni kell, hogy a száztizedik ismétlés se akarja egyenként leszedni az ujjaidat. Vagy épp egyszerre. Itt is igaz, ami általában, ha az erőről van szó, minél nagyobb a maximum (fogás)erőd, annál nagyobb lesz a (fogás)erő-állóképesség is. Erre majd visszatérünk.

A tüdőt talán nem kell magyarázni, ha valaki megpróbálta már az időmúlatás eme remek formáját, 3-4 perc múlva úgyis érti, miről van szó. Pláne, ha tovább merészkedik az 5 percen… 🙂

A következő részben a felkészülési lehetőségeket vesszük át.

Reklámok

efg névjegye

37 éves apuka, általában vasgolyókat macerál. Céljai vannak. efg bejegyzései

3 responses to “Snatch teszt, part 1.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: