Súlyzós edzés és a hölgyek – part 2.

Tegyük fel, hogy az előző posztban említett kissé túlsúlyos hölgy – de lehet hímnemű is – úgy dönt, hogy változtat a nem kívánatos állapoton. A manapság divatos elképzelés szerint egyértelmű, hogy neki bizony kardió edzésre van szüksége.

(Kis kitérő, kardió alatt most az azonos intenzitással, hosszú ideig végzett futást, kerékpárt, ellipszistrénert, lépcsőzőgépet, miegymást értem, a változó intenzitású, interwall alapú edzést nem. Utólag a súlyzós edzés helyett is szerencsésebb lenne erőnléti edzést mondani, elvégre erőt és izmot nem csak súlyzóval lehet fejleszteni, bár hatékonyságban talán a súlyzó a nyerő.)

Ismerős kép, nem?

Jó esetben tényelegesen elkezd futni szabadban, rossz esetben irány valamelyik fitless terem (nem, nem elírás :)). A futópadnak számos előnye van, lehet rajta pl. beszélgetni, zenét hallgatni, TV-t nézni, sőt, akár olvasni is. Tiszta nyerő, kényelmes helyzet, ugye?

Vannak azonban hátulütői, a futópad instabil mivoltát az idegrendszer veszélyhelyzetnek éli meg, erről Péter írt jó sokat. Emellett – mivel a “talaj” magától megy, a farizomnak pl. nem kell aktívan részt venni a munkában, szépen ki is kapcsol. Ha a hölgy magassarkúban is jár egyébként, máris kész van egy kis gluteális amnézia, ami megintcsak nem ennek a posztnak a témája.

A folyamatos, hosszú ideig tartó kardió működik, elkezd szépen lefelé menni a mérleg nyelve. Fogyás van, hurrá. Csakhogy ilyenkor nem csak a zsír fogy, hanem bizony az izom is, jelentős mértékben. Az izom már csak ilyen, ha nincs használva, a test úgy gondolja nem is kell, elkezdi lebontani. Sorrendileg még előbb is nyúl hozzá, mint a zsírhoz.

Ráadásul ha az alany abbahagyja az – egyébként kissé unalmas – kardiózást, az izom nem jön vissza, nade a zsír, az hamar és jó szokása szerint még több is, mint előtte volt. Erre az ember rendszerint még több kardióval válaszol, aztán kapunk is egy nem túl hatékony körforgást.

De mi van, ha mégis van olyan bátor az ember lánya, hogy súlyt ragad a kezébe?

Neghar Fonooni RKC

Már az első alkalommal elkezd adoptálódni a szervezete az új kihíváshoz. A testnek nagyobb erőre, több izomra van szüksége, elkezdi építeni. A több izomnak több energia kell, így elkezd lefele menni a zsírmennyiség is (még alvás közben is!), holott a mérleg nyelve bizony egy picit se mozdult el (részemről ezért is beszélek le mindenkit a folytonos súlymérésről, semmi értelme). Amennyiben az erőnléti edzés ésszerű étrend változással is jár (direkt nem diétát írok, nálunk gyakran összemosódik a fogyókúrával a két szó), a folyamatos zsírcsökkenés garantált. Igazából már akkor is, ha az ember csak annyit eszik, mint előtte evett.

Ha az ember rövid idő alatt akar sok kalóriát feldolgozni, a teljes testes, nagy izmokat megmozgató gyakorlatoknál nincs hatékonyabb. Guggolások, deadlift, kettlebell swing, snatch, verhetetlenek, igaz, az elején a láb és a fenék érzésre kicsit nőni fog (meg a váll, a hát, meg a kar), mert szépen pakolódik fel az izom. De ahogy megy el a zsír, mindez nem lesz probléma, lesz viszont tónus meg szálkás kinézet.

Stong is sexy.

Ráadásul a súlyzós edzés változatos, kevésbé időigényes, szórakoztató. Nem nehéz választani.

Reklámok

efg névjegye

37 éves apuka, általában vasgolyókat macerál. Céljai vannak. efg bejegyzései

3 responses to “Súlyzós edzés és a hölgyek – part 2.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: