Egy elmaradt komment

Illetve a válasz. Warrior Dietről volt szó ennél a posztnál, Deniblu kérdezte az alábbiakat:

“Szia! Nekem is megvan a könyv, de részletes információt nem találtam benne arról, hogy este, a főétkezésnél mennyi húst ajánlott megenni. Te is írtad hogy “emberes adag” de én azért kíváncsi lennék konkrét adatokra. Egy átlagos férfi 176 cm 80 kg, kb 5 kg súlyfelesleggel mennyi fehérjét vigyen be?
Fontos hozzátennem hogy 2 hónapja kezdtem el kettlebell-el edzeni és imádom is. Alapvetően Norbi update szerint élek ami eddig remekül bevállt, ám most kipróbálnám a Warrior diet-et.
A mozgás és az egészséges életmód fontos szerepet tölt be az életemben, szóval sok felvilágosításra nem szorulok ilyen téren.
A fehérje, (akár hal, csirke, marha vagy sós vízben lévő tonhal a forrás) azért érdekel igazán, mert a költségvetést tekintve fontosnak tartom tudni, hogy mennyi pénz lenne csak a mindennapi hús. Emellett gondolom fehérjék közül a cukrozatlan fajtákat szabad kiegészítésként alkalmazni, mondjuk a Scitec IsoBest-jét, ami nem tartalmaz hozzáadott cukrot. Jelenleg Amix márkájú fehérjém van aminek 1 adagjában (20 g) 0.5 g cukor van. Gondolom ez már nem fér bele. Minden tanácsot és hasznos információt szívesen fogadok és szükségem is van rá.
A választ előre is nagyon köszönöm!!!!!”

Az a helyzet, hogy a fennti komment 08.06-án érkezett, én meg akkor épp valami RKC nevű képzéssel voltam elfoglalva, aztán meg elfelejtettem. Sorry. Nademost, gondoltam a téma megér egy külön posztot, meghát hátha lesz itt nálam okosabb hozzászólás, a közösségi tudás építésének meg mindig is nagy híve voltam 🙂

Előre is leszögezném – ismét – hogy nem vagyok táplálkozási szakember. Sem dietetikus, se semmi. Szóval a dolgokról maximum véleményem lehet, meg tapasztalatom 🙂

Húsmennyiség: szerintem ízlés dolga. Én húst hússal típus vagyok, egy másik férfiember adagjának 2-3x-osát vagyok képes elpusztítani egy jó edzés után, pláne, ha épp Warriorkodás van napirenden. Mondjuk 5-6 szelet. Így konkrétan fehérjebevitelt soha életemben nem néztem (lehet, hogy kellett volna, ez inkább testépítő specialitás, és nem mondom, hogy nincs igazuk), hagyom, hogy az étvágyam döntsön. Meghát lecsúszik mellé egy bödönnyi zöldség is, annak is kell a hely 🙂

A változatosság azonban fontos dolog, részemről imádom a grillezett dolgokat, de egymás után 3 nap már az is kissé unalmas. A halakkal meg az a baj, hogy valamiért 2x annyi kell belőle, meghát én nem is annyira szeretem, de ez meg legyen az én bajom.

Tény, a hús drága. Célszerű jó hentesnél vásárolni (az előre csomagolt hipermarketes dolgok csak végszükség esetére), vagy megbízható háznál vásárolni frissen (ez meg nagyvárosban nehezen kivitelezhető, de ég és föld a különbség).

Táplálékkiegészítőileg (ez micsoda egy szó, mamám) megintcsak nem vagyok nagyon képben, RKC után szinte mindennel leálltam, egyedül multivitamin megy tovább, meg edzés utáni gyors töltésnek fehérjeturmix, a magam részéről Scitec 100% Whey Protein Professional volt mindig is a választás, epres-fehércsokis. Fő ok: edzés után kell a fehérje (meg a CH is, tegyük gyorsan hozzá), és ez a cucc FINOM!.

Egyébként meg részemről mostanában a WD háttérbe szorult, a súlyom rendben van, pocak is megyeget lefele. Inkább Eat Stop Eat van, ha már muszáj valahogy hívni 🙂 Még olyan szörnyűségek is előfordulnak néha, hogy délután eszem valami tök egészségtelent (kifli pl), általában heti 2-3 nap van, ami koplalós, ezek jellemzően edzésnapok.

De nemsokára kicsit több időt fogok fordítani az evésre (meg mögötte a tudományra), az egész biztos.

Reklámok

efg névjegye

37 éves apuka, általában vasgolyókat macerál. Céljai vannak. efg bejegyzései

5 responses to “Egy elmaradt komment

  • Hayashima

    Kedves Kolléga!

    Elnézést az offért, de a partnerlistádon nem az a blogom szerepel amelyiket használom, hanem a próba jellegű. Amennyiben gondolod, javítsd ki légyszi.
    Hogy a poszthoz is hozzászóljak, nekem a paleo jön be, úgy néz ki. Mivel én is húst hússal típus vagyok nem okozott túl nagy nehézséget az átállás. Kicsit azért nehezítettem a dolgomon, mert Karácsony előtt kezdtem el. 🙂
    Fehérje ügyben kb. fél évvel ezelőtt az egyik tápkieg. kereskedő ismerős ajánlott egy protein készítmény, miután kb. egy évig kerestem olyan fehérjét amelyik nem tejsavó alapú. Talált egy olyan tojásfehérje kivonatot, melyet nem aszpartammal édesítettek és 30 grammból 28,4 gramm tojásfehérje. Úgy tűnik bejött, még RKC is lettem tőle. 🙂

    • efg

      Ápdételtem a linket, eddig elmaradt, sorry 🙂
      Fehérjeileg nekem szerencsére nincs bajom a tejsavóval, úgyhogy maradok a beváltnál, de a tojásos témáról beugrott, hogy azt teljesen kihagytam, pedig szokásom fogyasztani.
      Szóval egyen mindenki tojást, a tojás jó.
      Persze itt is kiemelném, a falusi, nagymama féle, vagy megállokegyháználaholvantyúkésveszektojást, illetve a hiperszuperekben kapható “gyári” tojás közti különbséget. Ég és föld, Makó és Jeruzsálem, Föld és Hold. Komolyan.

      • Hayashima

        Gábor, a tojásforrás kiemelt fontosságában teljesen egyetértek. Mi is legfőképpen anyósom tojásait fogyasztjuk 🙂 ( Apósomét nem, hahaha ) Falusi tojás a tuti!!!!

  • Papucs Orrán Pamutbojt

    Csaba,miért nem jó az a tejsavó?
    Te, hát elfelejtetted a BADITOJÁST???????? 😀
    egyébként még én se írtalak át hanem kibic módra klikkellek másoktól 🙂

  • Hayashima

    Anikó, csupán a paleo elvek mentén nem szeretnék tejsavós okosságokat habtestembe erőltetni. A baditojás tök jó, csak egyrészt nem kapni Kecskeméten, másrészt pedig meg kellene ennem belőle kb. másfél métert, hogy ugyanazt a a fehérjeaadagot bevigyem.

Vélemény, hozzászólás?

