Picit több szneccs

Bizony, ilyen sokat szneccselős idők jönnek, ez van.

Előző poszt kommentjei közt kedves Juci RKC felvetette – jogosan – hogy nade a 16ossal nem-e kéne lenyomni azt a potom 80 kör Vo2Maxot, mielőtt ugrunk egyet súlyilag.

Igazat adtam neki, úgyhogy ma: Vo2Max snatch @16kg, 15:15, 8 ismétlés/kör, 40 kör

Ami jó: ment volna több is, kicsit lihegtem a végére, de 6-7 perc múlva már minden okés volt.

Ami nem jó: elhibáztam a légzést egy csomószor, pont fordítva csináltam, mint kellett volna. Ez volt az egyik ok, amiért abbahagytam, nem kéne a rossz mintát bevésni alapon. A másik ok kiskorú F. Hanna volt, aki… hát Ő egy angyal 🙂 Meg lássuk be, Ő a főnök itthon. Kemény 4 hónaposan 🙂

efg névjegye

37 éves apuka, általában vasgolyókat macerál. Céljai vannak. efg bejegyzései

14 responses to “Picit több szneccs

  • Judit

    Abban amúgy van valami, hogy ha sokat akarsz 24-essel szneccsőni, akkor sokat kell 24-essel szneccsőni – mindazonáltal aszongyák az okosok, hogy ha kisebb súllyal tolod a VO2max protokollt, akkor a nagyobb súllyal is jobban megy majd a szneccs.
    Az RKC snatch teszt séróból menni fog neked, különben is hol van még az augusztus….
    Különben szép munka ez, elvtárs, jegyzem meg, mielőtt elfelejtem 🙂

    • efg

      Augsztus már itt van a nyakamon! Alig van 5 hónap, aztán tyű.
      Egyébként ezzel a véómakszal csak annyi bajom van – mármint a 16ossal – hogy nagyon (nagyon) unalmas kezd lenni úgy a 30. kör tájékán. 24essel ilyen gond nincs 🙂

  • sztheomo

    Ja, mert nem jucc el a 30-ig 🙂
    Ellenkeznék azzal Juci RKC, hogy ha sokat nyomod 16-ossal, akkor jobban fog menni 24-gyel. Nekem ez nem jött be, mert megcsináltam a 15/15 protokollban a körönkénti 7 és 8 ismétlést is és meg volt mindkettővel a 80 kör, és 16-ossal nagyon sok snatchet meg tudok csinálni, de nekem többet segített 3 hónap C&P a 24-sel a snatch számom növelésében (24 kg), mint fél év VO2 MAX a 16-sal.

    Szerintem Gábor jobban járnál a BOOST protokollal, ami pont arról szól, amit most csináni akarsz, csak kicsit másképp. A lényege pont az, hogy 1 számmal nagyobb KB-vel kell csinálni, mint amivel a VO2 MAX-ot nyomod. Igaz ehhez feltételezi, hogy letudtad már a 15/15 (min. körönként 7) és a 35/35 (azt hiszem min. körönként 16-17) protokollokat
    Maga a protokoll 14 edzést tartalmaz, ami azt jelenti, hogy 14 edzésen keresztül csak ezt csinálod heti 3- négy alkalommal, ami max 5 hetet jelent. Én személy szerint (a vállaidra gondolva 🙂 ), lenyomnám 3 hónap alatt a 2 VO2 MAX protokollt (március 15/15, április-május 35/35) és júniusban mehet a BOOST és utána van egy hónapod rápihenni 🙂
    Ha elküldöd a címed, akkor elküldöm a könyvet és akkor az pontosan leírja a fentieket.
    Üdv
    Tamás

    • efg

      Bakker, itt figyel a levél, csak elküldeni felejtettem el sikeresen. Namajd most.
      Egyébként érdekes amit írsz, ráadásul pont vmi hasonlót terveztem, annyi kivétellel, hogy CSAK vo2 nem fog menni, merthát nemsokára ezerrel megy a Brett Jones féle móka hétvégeken, mellette heti 1-2 nap lesz szneccs. Csak elég lesz az már.

  • Judit

    Elég lesz az a BJ workout meg heti 1-2 szneccselés. Mindenkinek elég, aki rendesen csinálja, tehát efg elvtársunk sem lesz kivétel ezalól 🙂
    A helyedben nyomnám 16-ossal a véókettőmaxot, amíg ki nem növöd a 16-ost.
    Kenneth Jay is ott lesz, és nem baj, ha megy 50 kör a 16-ossal, csaxólok 🙂
    A snatch tesztre meg ráfigyelnék havonta eccer, hogy mennyire megy. Ha lazán tolod a 110%-ot vagy 115%-ot, akkor nem kell többet foglalkozni vele. Minden egyebet elintéz Brett elvtárs, csak néha dupla bellel is érdemes tolni.

    Ebben az a szép, hogy tök egyszerű és nem kell gondolkodni se rajta 🙂

  • sztheomo

    Most láttom, hogy Mark Reifkind is ott lesz augusztusban és erre majdnem nyomtam egy azonnali jelentkezés gombot. Nekem ő az etalon. Én is szeretnék 50 évesen kockás hasat 🙂
    Remélem, hogy jövőre is itt lesz.

    Az előbbihez: természetesen én sem kizárólagos VO2 MAX edzésre gondoltam, mivel az nem éppen váll kimélő. Csak a BOOST protokollnál van az, hogy 14 edzés egymás után csak erről szól. A könyv szerint nagymértékű javulást eredményez az USSST tesztnél.

  • efg

    Juc: Vmi ilyesmi a terv, először 16ossal eljutni 80 körig, aztán 36:36, aztán 24. Bár van egy olyan eretnek gondolatom is, hogy mi van, ha egyik nap 16ossal sok, másik nap 24el kevesebb, hétvége meg brett.
    Szneccsteszttel azért még szó nincs lazán menésről, inkább ilyen harcos küzdelem az. Az 50 kör komoly? 3 nap intenzív edzésbe még beletesznek 50 kört? Ötvenet? Jaj. Bár tehetnének 80at is, szóval egy szavam nem lehet.

    Tamás: Gyere RKCra! Reifkind bácsit én is kedvelem, és nem rémlik, hogy lett volna már ő itt, úgyhogy itt a lehetőség 🙂
    Erre a Boost dologra majd azért ránézek ám rendesen rkc után, merthát jó lenne tényleg sokat szneccselni. Meghát van egy olyan hülye tervem, hogy az öt perces számot majd 32essel is meg kéne csinálni…

  • tiekuanyin

    a BJ-ig lehet kilengeni,de utána heti egy Vo2maksz edzi és egy potenciális szabad edzi. ÉS PIHENŐ!!!!!!!!!!!!

    BOOST bármikor ha a neved mellett lesz a 3 bötű. adig csak fejben 🙂

  • tiekuanyin

    adddddddddddddddddddddddddddddig

  • sztheomo

    Tegnap elővettem a könyvet, hogy nálam legyen postába menet (igérem holnap feladom) és hát jól mellényúltam ezzel a BOOST-tal, mert hát kemény-kemény de neked a LAT kell 🙂 és az már tényleg halál 😛
    Sajnos tényleg esélytelen az idei RKC (majd a kerítésen bekukocskálok). Így jártam 😦

  • erdodim

    Na most megmondom a frankót 🙂 :

    Nyugodtan szneccsőjj a 24 kilóssal, mert jó a hatása 🙂 Ha azzal nyomod, hamarabb meglesz a 80 kör a 16 kilóssal. Én a 16-ossal megcsináltam végülis 50 kört, de abban nem volt pihenő 🙂 10-esével csere oszt jóvan. 🙂

    És hidd el, 40 kör a 24 kilóssal is unalmas 🙂

  • efg

    Manyi: én is így akartam 🙂 Mondjuk a potenciális szabad edzi a titkos fegyvert fogja nálam jelenteni, itt a jó idő, lehet kötelet rángatni 🙂

    Tamás: Namostmár tényleg nagyon kíváncsi vagyok, merthát a gugli hiába a barátom, de nem mondja meg, hogy mi is ez a LaT konkrétan. Azt felfogtam, hogy a tejsavtűrő képességgel van kapcsolatban.

    Misi: a 16ossal még van egy ezerszneccses tartozásom, azt szerintem letudom 15-én, szeretnék lassan nekiugrani a 24esnek. Alig várom, hogy elunjam magam a 40. kör körül vele 🙂

  • anikó

    LAT…tudomásom szerint a latissimus dorsi amerikaiul,mint ahogy a háti szakaszra is rámekegik hogy “Tí” (gondolom a torakálisból?de akkor mérnem Dí a dorzálisból? )

    ki tud még valamit??? 🙂

    • efg

      LAT: lactic acid tolerance ability, legalábbis ebben az egy esetben 🙂
      És pont a latissimus dorsi (ami az egyetlen latin izomcsoport név, amit mindenki tud, engem is beleértve :)) miatt tök nehéz guglizni, mert az amcsik áááállandóan lat-oznak.
      De közben csak kinyomoztam:The protocol calls for 32 reps done in a minute (total) with a two minutes rest after each set. FInoman hangzik.

Vélemény, hozzászólás?

